Alla inlägg under januari 2009

Av Lars Lundqvist - 9 januari 2009 00:09

"Gör det lilla du kan lägg din kärlek däri" Så lyder texten i en sång av Lina Sandell. Jag kom att tänka på den när jag fick till mig ett bibelställe: 1 kor 13:2 , som jag läste ur handbok för livet: "Om jag har fått förmågan att framföra budskap från Gud, känner till alla Guds hemligheter och har kunskap från Gud, och om jag har en tro som är så stark att jag kan flytta berg, men inte visar kärlek, då är min förmåga värdelös." Ja vi ska sträva efter att få gåvan att profetera, så säger Paulus på ett annat ställe. För skulle det inte profeteras så skulle vi inte få uppmuntran och uppbyggelsen vi behöver i församlingen, så menar nog Paulus, men utan kärlek så är även det bortkastat. För mig blev det här ordet en tankeställare. Hur ser vi på varann och hur ser vi på varann som kristna. Vi förväntar oss att människor ska bli frälsta, att en väckelse ska gå fram över vårt land och varför dröjer Gud med att "trycka" på knappen kan man tycka. Jag tror vi måste se till oss själva först för att se hur jag är själv. och hur är jag mot min medmänniska. Matt 5: 44-48:  Älska era fiender! Be för dem som förföljer er! Då visar ni att ni verkligen är barn till er Far i himlen. För han låter solen skina och regnet falla på både onda och goda, både på dem som följer hans vilja och dem som inte gör det.  Vad är det för märkvärdigt med att ni älskar dem som älskar er? Det gör ju tullindrivarna också. Och om ni hälsar vänligt på era vänner men inte på någon annan, vad är det för märkvärdigt med det? Det gör ju de som inte känner Gud också. Var lika goda som er Far i himlen, han som är fullständigt god.  För så tänker jag, att Guds kärlek ska speglas i våra ögon. Gud välsigne dig!

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards