Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Frihet

Av Lars Lundqvist - 6 mars 2010 14:22



http://www.youtube.com/watch?v=pn3xK-r9tNM    

Jag har ett brev, en hälsning från en vän. Det är ganska slitet, och det skrevs för längesen. På kuvertet står adressen som är ristat med blod; frihetens tempel om du bara förstod.

Att läsa det om och om igen och känn doften av friheten. Du var dömd, men älskad ändå. Så kom ut ur din cell, det är tid att gå.

 

Se här är sigillet, ett tomt och ensamt kors. Men inuti brevet, flödar hoppet som en fors. Läs raderna högt, jag lyssnar gärna på, var kärleksgränsen går, kan nog ingen alls förstå.

Läs det om och om igen, känn doften av friheten, du var dömd men älskad ändå, så kom ut ur din cell, det är tid att gå.

 

Jag lämnar dörren öppen, låt ljuset stå på. Men jag vill gärna veta, hur hans vänskap du kunnat få. ”Du som var en brottsling och en misshandlad själ. En skadeskjuten fågel som ville flyga sin väg”.

Läs det om och om igen, känn doften av friheten, du var dömd men älskad ändå, så kom ut ur din cell, det är tid att gå

 


Jag sjöng den här sången från Frank Ådahls skiva "Helt enkelt" i söndags på en gudstjänst som hade temat "frihet i kristus". Visst är det konstigt för att bli fri måste vi ge bort oss själva till Jesus först då bli fri fullt fria. Jag har själv upplevt det hur Jesus befriat mig från bundenhet när det gäller beroende och fobier.Jesus älskar oss han tog allt på sig på korset när han dog för oss han gjorde hela mänskligheten fri från synden d.v.s synden som hindrade människan att ha relation till Gud. Synden var i vägen och Jesus tog straffet på sig. Det ända vi behöver är att  bekänna vår synd, tro och ta emot Jesus så bli vi frälsta.Inga prestationer för nåden den är för oss och den är gratis Guds välsignelse! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Lundqvist - 17 maj 2015 22:49


  Lukas 4:14-19 ”I Andens kraft vände Jesus tillbaka till Galileen, och ryktet om honom gick ut i hela trakten däromkring. Han undervisade i deras synagogor och blev prisad av alla. Så kom han till Nasaret, där han hade vuxit upp. På sabbaten ...

Av Lars Lundqvist - 14 mars 2014 21:54

  Denna vecka har varit en vecka av mycket skriverier om Ulf Ekmans avslöjande att han tänker konvertera till katolska kyrkan. Varför, undrar många, och även jag. Visst har han ett ansvar mot den församling han har grundat kan man tycka. Lämnar man ...

Av Lars Lundqvist - 3 december 2012 13:45

Slog på TV.n och kanal 9 och just var det programmet "Det okända" och tänkte genast att jag borde skriva några rader i imn blogg om det. Det är idag ett stort andligt sökande, speciellt i Sverige tror jag. Jag tror det har att göra med att man upptäc...

Av Lars Lundqvist - 13 november 2012 13:27


  På söndag är temat - Vaksamhet och väntan Sef 3:8-13 "Vänta därför på mig, säger HERREN, på den dag då jag står upp för att ta byte. Ty detta är mitt domslut: Jag skall förena folk och samla kungariken för att utgjuta över dem min förbittr...

Av Lars Lundqvist - 13 november 2012 13:22

Det var allt för länge sedan jag var på min blogg och skrev. Nu har jag tänkt göra ett försök att blåsa liv i min blogg igen. jag hoppas att du som läsare finner intressanta inlägg och då får gärna kommentera dem. ...

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards