Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Det okända

Av Lars Lundqvist - 3 december 2012 13:45

Slog på TV.n och kanal 9 och just var det programmet "Det okända" och tänkte genast att jag borde skriva några rader i imn blogg om det. Det är idag ett stort andligt sökande, speciellt i Sverige tror jag. Jag tror det har att göra med att man upptäckt att det finns något mer än ett matrielt bra liv och att den lyckan inte är bestående. Sökandet efter en högre makt har  alltid funnits och även frågan vad som är meningen med livet. Men är det en bluff att ett medium kan ta kontakt med den andliga världen? Nej, det är en verklighet och intresset att det finns ett liv efter detta fascinerar många, därför är det så lätt att få människor intresserade. Är det något nytt, nej inte alls. Jag tänkte visa på ett bibelord från 5 Moseboken 18:10-12 "Hos dig får inte någon finnas som låter sin son eller dotter gå genom eld eller befattar sig med spådom, teckentydning, svartkonst eller häxeri, 11 ingen som utövar besvärjelsekonster, ingen andebesvärjare, ingen som bedriver trolldom och ingen som söker råd hos de döda. 12 Ty avskyvärd för HERREN är var och en som gör sådant, och för sådana vedervärdigheters skull fördriver HERREN, din Gud, dem för dig." Som kristen finns det bara en väg, en sanning, och ett liv och det är Jesus Kristus. Joh 10:10 "Tjuven (Djävulen) kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag (Jesus) har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överflöd." Djävulen försöker på alla sätt få oss att komma bort i från Gud och använder sig både med lögn och sanning. Den onde tror verkligen på Gud och han är livrädd för hans tid är kort. Men kom i håg att de döda, de är vekligen döda och en dag ska de väckas när Jesus kommer tillbaka. Låt inte den onde få lura dig. lita på vad bibeln säger och låt oss leva i sanningens ljus, som är Jesus kristus!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Lundqvist - 17 maj 2015 22:49


  Lukas 4:14-19 ”I Andens kraft vände Jesus tillbaka till Galileen, och ryktet om honom gick ut i hela trakten däromkring. Han undervisade i deras synagogor och blev prisad av alla. Så kom han till Nasaret, där han hade vuxit upp. På sabbaten ...

Av Lars Lundqvist - 14 mars 2014 21:54

  Denna vecka har varit en vecka av mycket skriverier om Ulf Ekmans avslöjande att han tänker konvertera till katolska kyrkan. Varför, undrar många, och även jag. Visst har han ett ansvar mot den församling han har grundat kan man tycka. Lämnar man ...

Av Lars Lundqvist - 13 november 2012 13:27


  På söndag är temat - Vaksamhet och väntan Sef 3:8-13 "Vänta därför på mig, säger HERREN, på den dag då jag står upp för att ta byte. Ty detta är mitt domslut: Jag skall förena folk och samla kungariken för att utgjuta över dem min förbittr...

Av Lars Lundqvist - 13 november 2012 13:22

Det var allt för länge sedan jag var på min blogg och skrev. Nu har jag tänkt göra ett försök att blåsa liv i min blogg igen. jag hoppas att du som läsare finner intressanta inlägg och då får gärna kommentera dem. ...

Av Lars Lundqvist - 9 januari 2012 00:30

      1. Ingen hinner fram till den eviga ron,som sig ej eldigt framtränger.Själen måste utstå en kamp för den tron,varpå dess salighet hänger.Porten kallas trång, och vägen heter smal,hela Herrens nåd är ställd u...

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards