Direktlänk till inlägg 14 mars 2014

Ekman blir katolik

Av Lars Lundqvist - 14 mars 2014 21:54

  Denna vecka har varit en vecka av mycket skriverier om Ulf Ekmans avslöjande att han tänker konvertera till katolska kyrkan. Varför, undrar många, och även jag. Visst har han ett ansvar mot den församling han har grundat kan man tycka. Lämnar man sina "barn" bara så där. Han säger vid en intervju att det finns mycket fördommar mot den katolska kyrkan och så kan det väl vara. Men om man läser den katolska kyrkans katekes, som är deras troslära ser man ännu tydligare att något är galet och inte alls är bibliska och stämmer med vår tro som prostetanter. Skulle reformationen varit fel då om katolska kyrkan är den ända sanna kyrkan? Här är ett urdrag ur katolska kyrkans katekes: http://www.tidenstecken.se/kkkatek2.htm 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Lundqvist - 17 maj 2015 22:49


  Lukas 4:14-19 ”I Andens kraft vände Jesus tillbaka till Galileen, och ryktet om honom gick ut i hela trakten däromkring. Han undervisade i deras synagogor och blev prisad av alla. Så kom han till Nasaret, där han hade vuxit upp. På sabbaten ...

Av Lars Lundqvist - 3 december 2012 13:45

Slog på TV.n och kanal 9 och just var det programmet "Det okända" och tänkte genast att jag borde skriva några rader i imn blogg om det. Det är idag ett stort andligt sökande, speciellt i Sverige tror jag. Jag tror det har att göra med att man upptäc...

Av Lars Lundqvist - 13 november 2012 13:27


  På söndag är temat - Vaksamhet och väntan Sef 3:8-13 "Vänta därför på mig, säger HERREN, på den dag då jag står upp för att ta byte. Ty detta är mitt domslut: Jag skall förena folk och samla kungariken för att utgjuta över dem min förbittr...

Av Lars Lundqvist - 13 november 2012 13:22

Det var allt för länge sedan jag var på min blogg och skrev. Nu har jag tänkt göra ett försök att blåsa liv i min blogg igen. jag hoppas att du som läsare finner intressanta inlägg och då får gärna kommentera dem. ...

Av Lars Lundqvist - 9 januari 2012 00:30

      1. Ingen hinner fram till den eviga ron,som sig ej eldigt framtränger.Själen måste utstå en kamp för den tron,varpå dess salighet hänger.Porten kallas trång, och vägen heter smal,hela Herrens nåd är ställd u...

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards