Senaste inläggen

Av Lars Lundqvist - 2 september 2007 19:25

I Matteus 5:44-45 kan man läsa: "Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er. Då är ni er himmelske Faders barn. Han låter sin sol gå upp över onda och goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga."Märkliga ord. Ska jag förlåta en som är skyldig mig ett förlåt? Nån rättvisa får det väl vara.Ja, det är lätt att tänka så. När Jesus dog på korset tog han vår synd och skuld. Han gjorde ingen skillnad, han älskade oss lika. Och på samma vis ska vi göra mot andra. När vi ber Fader vår så innehåller bönen orden: "Och förlåt oss våra skulder, såsom också vi förlåter dem som står i skuld till oss." Vi ska förlåta för att vår himmelske fader gör det och gör vi det så förlåter han oss."Ty om ni förlåter människorna deras överträdelser, skall er himmelske Fader också förlåta er" Jag säger inte att det är lätt, men jag vill du ska pröva.När du ber, be gärna för dina ovänner och försök att förstå dem.Jesus hjälper dig att se klarare på det som händer i ditt liv, ta honom till hjälp och försök bli lik honom. Amen

Av Lars Lundqvist - 31 augusti 2007 16:56

I Joh 10:9 står det:"Jag är dörren. Den som går in genom mig skall bli frälst, och han skall gå in och gå ut och finna bete"

  För att få ta emot Jesus måste vi öppna dörren. Och den dörren är aldrig låst men handtaget sitter på utsidan så vi måste öppna den.

Han säger också i 6:37-38 "Jesus svarade: "Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta. Alla som Fadern ger mig kommer till mig, och den som kommer till mig skall jag aldrig någonsin kasta ut."

  Ja har vi tagit steget att ta emot Jesus så gäller det för alltid.Han vill att det ska vara så, endast vi kan gå ifrån honom. Vill du följa honom så ta tag i handtaget och öppna dörren för honom så han får komma in i ditt liv. Jag lovar att du inte kommer att ångra det.

Gud välsigne dig!

Tro

Av Lars Lundqvist - 30 augusti 2007 17:40

 

Här är några bibelord om tro.
Joh 3:16 "Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv."

Joh 3:18 " Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn,"

Joh 5:24 "Amen, amen säger jag er: Den som hör mitt ord och tror på honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer inte under domen utan har övergått från döden till livet."

Joh 11:25 "Jesus sade: "Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör"

Vilken Gud vi har! Jesus säger tro på mig så får du livet, det eviga livet. Amen!

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards