Alla inlägg under juli 2008

Av Lars Lundqvist - 23 juli 2008 13:18

Och se, när han steg upp ur vattnet, såg han himlen dela sig och Anden komma ner över honom som en duva. Och en röst kom från himlen: "Du är min Son, den Älskade. I dig har jag min glädje. (Mark 1:10-11)

Av Lars Lundqvist - 11 juli 2008 22:12

Jag var nyligt på Lapplandsveckan. Den härliga pingstkonferensen här i norr. Det känns ljuvligt att vara där och känna Guds närvo på mötena. I år var Frank Ådahl där vid ett tillfälle och höll konsert. Helt underbart och han vittnade om Jesus på ett rakt och ärligt sätt. En av låtarna som han sjöng fastnade jag speciellt för. När vi lämnar oss till Jesus för att följa honom så har det sitt pris, så är det och så tänkte jag innan och därför var det svårt att bestämma sig. Men som nån sa det är svårare att vara överlämnad 99% än 100%. och den här sången tycker jag beskriver det hela mycket bra.Har du inte bestämt dig om du vill följa Jesus så kan jag säga att det är värt det. Ditt liv kommer aldrig bli som förr, men det kommer bli mycket mera värt, när du har Gud brevid dig. Tro mig! Gud välsigne dig!


Jag hörde inga röster, allt blev lugnt och tyst
när han såg på mig och sa; Jag är ljus och glädje,
jag är kamp, jag är strid. Tänk på vad jag säger dig.

Att lämna allt att följa mig, kan kosta dig ditt liv
men jag ger dig mycket mera. Att gå min väg, att lyda mig,
är ändå värt sitt pris, för jag står på din sida.

Jag såg inga syner, allt blev ljust och tyst
när han visade min väg. Du får livets mening,
men ditt kors kan bli tungt. Tänk på vad jag säger dig;

Att lämna allt att följa mig, kan kosta dig ditt liv
men jag ger dig mycket mera. Att gå min väg, att lyda mig,
är ändå värt sitt pris, för jag står på din sida.


Vill du lyssna på frank, besök denna länk:

http://www.myspace.com/frankadahl

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards