Alla inlägg den 2 september 2007

Av Lars Lundqvist - 2 september 2007 19:25

I Matteus 5:44-45 kan man läsa: "Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er. Då är ni er himmelske Faders barn. Han låter sin sol gå upp över onda och goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga."Märkliga ord. Ska jag förlåta en som är skyldig mig ett förlåt? Nån rättvisa får det väl vara.Ja, det är lätt att tänka så. När Jesus dog på korset tog han vår synd och skuld. Han gjorde ingen skillnad, han älskade oss lika. Och på samma vis ska vi göra mot andra. När vi ber Fader vår så innehåller bönen orden: "Och förlåt oss våra skulder, såsom också vi förlåter dem som står i skuld till oss." Vi ska förlåta för att vår himmelske fader gör det och gör vi det så förlåter han oss."Ty om ni förlåter människorna deras överträdelser, skall er himmelske Fader också förlåta er" Jag säger inte att det är lätt, men jag vill du ska pröva.När du ber, be gärna för dina ovänner och försök att förstå dem.Jesus hjälper dig att se klarare på det som händer i ditt liv, ta honom till hjälp och försök bli lik honom. Amen

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards