Alla inlägg den 10 september 2007

Av Lars Lundqvist - 10 september 2007 18:23

I matt 11:28-30 läser vi: "Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor* så skall jag ge er vila.Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar.Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.


Så härligt! Det finns en som vill ta det som är tungt i från oss. Kom till mig: säger Jesus, lämna allt till mig så ska ni slippa bära det som är tungt. Vi kan få börja om med Jesus, och att ta honom till hjälp, som han säger med oket som är ett redskap att bära tunga saker. "Mitt ok är milt och min börda är lätt".


När jag blev frälst blev min första förvåning det att Jesus hade lyft av mig en börda utan att jag egentligen hade tänkt på att det var en börda. Jag hade varit nikotinberoende i c:a 25 års tid och använde nu sist snus som stimulans. Jag kom hem till min fru och vi åt middag och som alltid efter maten tog jag en snus. Men den här gången blev det anorlunda. Nikotinet hade mist sin "kraft".  Jag upptäckte att det hade ingen verkan på mig, så jag la ut snusen för att sedan prova igen. Det var meningslöst, jag kände inte något behov alls. Jag var löst från nikotinets bojor. De bojor som gjorde att jag var tvungen köra flera mil i panik för att inte bli utan snus dagen efter.


"Jag ska ge er vila" står det i bibelordet ovan. Det är precis det som hände. I stället för att rastlöst leta snusdosor när de inte fanns i min hand, så kan jag slå mig till ro. Jesus älskar oss, han dog på ett kors och tog på vår synd och skuld. Allt det svåra vet han redan hur det känns och därför kan vi lämna det bakom oss, om vi tar emot honom som vår Herre och frälsare. Amen!

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards