Direktlänk till inlägg 19 september 2007

Var inte rädd för människor

Av Lars Lundqvist - 19 september 2007 13:49

Luk 12:4- 9 Till er, mina vänner, säger jag: Var inte rädda för dem som dödar kroppen men sedan inte kan göra något mer. Jag vill visa er vem ni skall frukta. Frukta honom som har makt att döda och sedan kasta i Gehenna.* Ja, jag säger er: Honom skall ni frukta. Säljs inte fem sparvar för två öre? Och inte en enda av dem är bortglömd hos Gud. Ja, till och med alla hårstrån på ert huvud är räknade. Var inte rädda. Ni är mer värda än många sparvar. Jag säger er: Den som bekänner mig inför människorna, honom skall också Människosonen bekänna inför Guds änglar.  Men den som förnekar mig inför människorna skall bli förnekad inför Guds änglar.



Det är lätt att vi räds för vad människor ska tycka och tänka när vi utövar vår Guds tro. Vi vågar kanske inte be högt eller gå till kyrkan, för att nån skulle tycka det var konstigt.Vad ska arbetskompisarna tycka och vad ska grannarna säga. Vi är mer rädd för människor för vad dom kan göra oss än att tappa bort Gud.


I det här bibelstället säger Jesus att vi inte ska vara rädda för de som bara kan döda vår kropp, alltså människor. Vi ska visa Gud att det är honom vi älskar och genom att tala om vem vi tror på och vad han gjort i vårt liv då ska han presentera oss för Guds änglar.


Det är kanske lätt att glömma bort att berätta vad som hände den där gången man hade en gudsupplevelse eller bara tycka: det är säkert inget att berätta de vill nog inte höra. Men du, vi behöver höra vad Jesus gör i människors liv, för vi behöver uppmuntras som kristna. Även om det verkar som att du har inget att berätta så uppskattas det med säkerhet att höra vad Jesus gör i våra liv här och nu i vår vardag.


Därför vill jag uppmana dig! Berätta och bekänn den levande guden. Det är endast en du ska frukta. Frukta Gud! Gud välsigne dig!

 
 
heartoflove

heartoflove

20 september 2007 09:12

Tack Lars! Tänkvärt! Håller med dig, vi måste börja frukta Gud istället för människor. Herren välsigne dig!
/heartoflove

http://heartoflove.bloggagratis.se

 
Gerd Harrieth

Gerd Harrieth

20 september 2007 18:51

Ja vi borde nog vara flinkare att vittna om Herren och allt vad Han gör för oss. Hans kärlek är gränslös, Hans nåd är oändlig. Gud är god. Önskar dig Guds rika välsignelse min vän. Kram

http://harrieth.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Lundqvist - 17 maj 2015 22:49


  Lukas 4:14-19 ”I Andens kraft vände Jesus tillbaka till Galileen, och ryktet om honom gick ut i hela trakten däromkring. Han undervisade i deras synagogor och blev prisad av alla. Så kom han till Nasaret, där han hade vuxit upp. På sabbaten ...

Av Lars Lundqvist - 14 mars 2014 21:54

  Denna vecka har varit en vecka av mycket skriverier om Ulf Ekmans avslöjande att han tänker konvertera till katolska kyrkan. Varför, undrar många, och även jag. Visst har han ett ansvar mot den församling han har grundat kan man tycka. Lämnar man ...

Av Lars Lundqvist - 3 december 2012 13:45

Slog på TV.n och kanal 9 och just var det programmet "Det okända" och tänkte genast att jag borde skriva några rader i imn blogg om det. Det är idag ett stort andligt sökande, speciellt i Sverige tror jag. Jag tror det har att göra med att man upptäc...

Av Lars Lundqvist - 13 november 2012 13:27


  På söndag är temat - Vaksamhet och väntan Sef 3:8-13 "Vänta därför på mig, säger HERREN, på den dag då jag står upp för att ta byte. Ty detta är mitt domslut: Jag skall förena folk och samla kungariken för att utgjuta över dem min förbittr...

Av Lars Lundqvist - 13 november 2012 13:22

Det var allt för länge sedan jag var på min blogg och skrev. Nu har jag tänkt göra ett försök att blåsa liv i min blogg igen. jag hoppas att du som läsare finner intressanta inlägg och då får gärna kommentera dem. ...

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards