Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Lars Lundqvist - 17 mars 2008 23:19

Jesus dog för dig! Hur många gånger hade jag inte hört dessa ord. Just för dig! Men hur svårt var det inte att förstå. Det är klart, Gud är ju en rättvis gud. Han gör inte skillnad på oss människor. Han dog för oss alla människor. Till och med för mig, ja så borde det vara tänkte jag.


Det dröjde länge innan jag förstod innebörden i dessa ord. För två år sen satt jag på en gudstjänst när orden kom från den som predikade. Just de orden: Jesus dog för dig! Och plötligt förstod jag innebörden.Det var som om orden legat latent i mig och nu kunde de börja verka. Han hade dött för MIG personligen, för att han älskade mig och för den jag var. Inte för att jag hade förtjänat det utan bara av nåd. Jesus Kristus älskar oss och Gud vill ha en relation med oss, det var därför han dog och tog vår synd på sig.Vilken härlig känsla.


Vilken härlig upplevelse jag började känna i mitt hjärta.Jesus dog för mig! Efter nån månad tog jag steget fullt ut som jag aldrig ångrat. Steget till Jesus för att bli hans till 100%.Jag hoppas att du som inte gjort det får göra samma upptäckt som jag, bli hans och följa honom.Det kommer du aldrig ångra. Gud välsigne dig!

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards