Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Lars Lundqvist - 22 mars 2008 22:15

Vad är det då som gör att man kan säga att man har en relation till en levande Gud? Ja det kanske du undrar. För mig har det varit tydligt. Redan ett par timmar sen jag tagit emot min frälsning upptäcker jag vid matbordet hemma att snuset mist sin kraft. Jag hade just ätit middag och skulle som vanligt som jag alltid gjort lägga in en prilla. Men den här gången var det anorrlunda. Den passade liksom inte där den alltid legat. det kändes fel bara.


Jag la ut den och sedan prövade jag igen med samma resultat. Jag blev fri den kvällen nikotinets boja. Vilken Gud vi har. Aldrig hade jag lyckats av egen kraft, men för Gud är allt möjligt.


Ett år efter ungefär sitter jag och ser på webbtv när den som predikat färdigt börjar be för sjuka ryggar. Min rygg hade varit defekt i flera år och röntgen hade bevisat en förskuten kota i ländryggen. Sjukgymnasten sa att den skulle kunna hållas i någorlunda schack med träning och värktabletter.


Men Gud ville något annat, när predikanten beskriver olika åkommer räknar han även upp min åkomma och jag följer spännt med i bönen, när han säger i Jesu namn så händer det. Jag förstår med en gång att det händer och känner även någon som rör mig i ryggen och med en rörelse i motsatt riktning där kotan var och när jag ställer mig upp så är smartan borta.


Jag känner också en stabilitet i ländryggen som jag inte känt förut. Och när jag sedan hämtat mig och vågar yttra det för min fru sewr hon att den grop som funnits där är borta. Kan man annat än säga Halleluja! Snart har ett år gått och ryggen håller.Vilken fantastisk Läkare. Amen!

Presentation

Omröstning

Tror du att Jesus Guds son är den enda rätta vägen till Gud?
 Ja
 Vet inte
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards